Elevpaneler för longitudinella studier
Undersökningen har genomförts sedan början av 1980-talet och följer ett urval av elever genom grundskolan från och med årskurs 3. Statistiken visar bland annat deltagande i stödundervisning och åldersintegrerad undervisning efter kön, typ av skolhuvudman och skolår.
Hitta på sidan
Om statistiken
Kontakt
Statistiknyheter
2020-12-08
I grundskolans högre årskurser har det över tid varit ungefär en av tio elever som deltar i stödundervisning. Våren 2020 var det strax över 10 procent av eleverna i årskurs 9 som hade någon form av stödundervisning. Andelen är på samma nivå som föregående år, men jämfört med årskurs 6 våren 2017 och årskurs 7 våren 2018 har en ökning skett.
Alla statistiknyheter för denna statistikMissa ingen viktig statistik
Prenumerera på statistiknyheterTabeller och diagram
Tabeller i Statistikdatabasen
-
2020-12-08
-
2020-12-08
-
2020-12-08
-
2020-12-08
-
2020-12-08
-
2020-12-08
-
2020-12-08
-
2020-12-08
-
2020-12-08
-
2020-12-08
-
2020-12-08
-
2020-12-08
-
2020-12-08
Dokumentation
SCB dokumenterar sin statistik och mikrodata genom att beskriva statistikens kvalitet, dess framställning och detaljerad information om innehållet i de mikrodata som statistiken bygger på.
Statistikens kvalitet (Kvalitetsdeklaration och Beskrivning av statistiken)
Elevpanel 6
Elevpanel 7
Elevpanel 8
Tidigare dokumentationer
Statistikens framställning (alternativt SCBDOK)
Elevpanel 4
Elevpanel 5
Elevpanel 6
Elevpanel 7
Elevpanel 8
Tidigare paneler
Dokumentation av mikrodata
MetaPlusHar du frågor om statistiken?
Statistikservice
- Telefon
- 010-479 50 00
- Vardagar: 9.00–16.00
Lunchstängt: 12.00–13.00 - E-post
- information@scb.se
Etiketter
Kortadress till denna sida: https://www.scb.se/uf0501